Hvad er Pilates

Hos Balancestep bliver du undervist i Pilates af en professionel instruktør der har over 13 års erfaring med at undervise i Pilates. http://www.balancestep.dk/10-aars-jubilaeum/

I Pilates træner vi de indre muskler, især muskler i og mave og ryg.

Det du får ud af at træne Pilates er følgende:

  • Stærkere muskler, især mave og ryg muskler
  • Lindring af rygsmerter
  • Indre styrke og stabilitet
  • Forbedret kropsholdning
  • Forebyggelse af skader
  • Forbedret balance og koordination
  • Genoptræning efter skader og sygdom
  • Øget kropsbevisthed

Du bliver undervist i et lyst og venligt lokale Vi bruger forskellige redskaber som Foamroller, vægtbolde, flexbånd og håndklæder. Eller vi bruger kroppen alene. I Pilates kan vi udføre øvelserne individuelt, således at de passer både til dig der skal genoptrænes, til dig har begrænsninger og ikke kan lave alle Pilates øvelserne korrekte, eller til dig der vil vedligeholde kroppen. Trin for trin bliver øvelserne svære, afhængig af hvilket niveau du er på.

Der er små hold med 4-8 deltagere, så der er god personlig kontakt til underviseren, som vil rette dig, så de Pilates øvelsene du laver bliver gjort rigtig og du lære at blive mere kropsbevist.

På alle holdene starte vi med let opvarmning af kroppen, hvor vi ofte tager Faciastræk/bindevævsstræk med, derefter Pilates øvelser der ofte bliver varieret fra gang til gang og vi slutter altid af med afspænding og stræk af kroppen. Undervisningen strækker sig over 75 min. eller 60 min.

10 års jubilæum som udd. Pilates instruktør.

Intro hold til Pilates

Der er gratis intro hold til Pilates i uge 33.

Mandag den 12. august kl. 10.00: Intro til Pilates og Facsia træning Se mere her

Mandag den 12. august . 17.00 Intro til Pilates med Flow.

Onsdag den 14. august kl. 10.00 Intro til Pilates.

Onsdag den 14. august. 17.00 Intro til Qigong, se mere om Qigong her.

Onsdag den 14. august. kl. 18.30 Intro til Pilates.

Hvis du ikke har kendskab til pilates kan du tilmelde dig en individuel lektion hvor du prøver øvelserne 1/1. Pris pr lektion: 250 kr for 30 min.

 

Vi træner Pilates hele året, men følger skolernes ferieplan. Se forløbene under holdplanen.

Pilates let mandag. fra den 19. august - frem til og med den 7. oktober 2019. Der optages løbende nye deltager og der er 2 ledige pladser.

Pilates som alle kan være med til. Dette hold er godt for dig der ikke har trænet før, men gerne vil i gang med at træne.. Og godt hvis du har noget med kroppen som der skal tages hensyn til.

Mandag kl. 10.15-11.30 Start den  19. august – 7. oktober 2019. Pris 90 kr pr. gang, men du tilmelder dig et forløb på 8 gange. Pris for hele forløbet 720 kr.(Betalingen kan fordeles over flere gange, kontakt mig for at få en aftale). Er du i tvivl om dette er det rigtige hold for dig, kan du også tilmelde dig 4 gange til 95 kr pr. gang. ialt 380 kr.

Pilates med Flow mandag. Fra den 19. august - 7 oktober. 2019.

Dette er et hold for øvede og vi laver øvelser som er mere krævende, vi går fra den ene øvelse til den anden, så der er flow i det og inden du ser dig om er tiden gået.

Mandag kl. 17.00-18.15. Start den 19. august – 7. oktober 2019. Pris for 75 min. 90 kr. pr gang, du betaler for et helt forløb på 8 gange, i alt 720 kr. ( Betalingen kan fordeles over flere gange, kontakt mig for at lave en aftale.)

Pilates 3i1 onsdag. Fra den 21. august - 9. oktober 2019

Her får vi pulsen op til at starte med, laver Pilates øvelser for let øvede, der gerne vil udfordrer s og  vi afslutter med enkelte bækkenbunds øvelser og afspænding til sidst.

Onsdag kl. 9.00-10.15.  Fra den 21. august – 9. oktober  2019. I alt 8 gange af 75 min pr. gang . Pris 90 kr. pr gang, men du tilmelder dig alle 8 gange, samlet pris 720 kr. ( Betalingen kan fordeles over flere gange, kontakt mig for at lave en aftale.)

Pilates let onsdag. fra den 21. august - 9. oktober 2019.

Pilates som alle kan være med til. Dette hold er godt for dig der har noget som der skal tages hensyn til, eller det er lang tid siden du har trænet sidst.

Onsdage kl. 10.30-11.45. Start den 21. august – 9. oktober  2019. Pris for 75 min. 90 kr. pr gang, du betaler for et helt forløb på 8 gange, i alt 620 kr. ( Betalingen kan fordeles over flere gange, kontakt mig for at lave en aftale.) Er du i tvivl om dette er det rigtige hold for dig kan du tilmelde dig 4 gange til 95 kr pr gang. Ialt 380 kr.

Pilates for let øvede onsdag. Fra den 21 august - 9. oktober 2019

Let øvede og øvede.  På dette hold laver vi lette øvelse, men bygger på hele tiden så du bliver udfordret. For at deltage på dette hold skal du have  lidt kendskab til Pilates principperne eller det er længe siden du har trænet det sidst. Har du ingen kendskab kan du booke 1-2 gange individuelt Pilates for at få lært grundprincipperne i Pilates og bliver klar til at gå på holdet.

onsdag kl 18.15-19.30 Fra den 21. august – 9. oktober 2019 .  Pris for 75 min. 90 kr. pr. gang, men du tilmelder dig et forløb på 8 gange og betaler for hele beløbet 720 kr.

Bindevæv s træning

På dette hold er det bindevævet der er i fokus. Med små redskaber eller stræk hjælper vi et stramt bindevæv, til at blive mere elastisk. Har du problemer med smerter eller stivhed i kroppen, kan det være at bindvævet er for stramt og det kan der gøres noget ved, bare efter en gang kan du mærke en forskel.

mandagen kl. 9.00-10.00 med start fra den 19. august  – 7. oktober 2019 60 min pris pr. gang 85 kr. pris for 8 gange 680 kr. Hvis du er i tvivl om dette er det rigtige hold for dig kan du tilmelde dig 4 gange til 90 kr. pr. gang. Ialt 360 kr.

 

 

 

 

 

Min egen historie

Jeg begyndte selv at træne Pilates på grund af en svag ryg, som jeg havde fået efter et fald uheld i 1998. To brud på rygsøjlen og en lang sygdomsperiode gjorde at min ryg blev meget svag. Jeg hørte om Pilates skulle være godt for ryggen. Jeg startede med at træne Pilates i Århus. Til at begynde med synes jeg,at det var noget svært, men også en rar måde at få rørt kroppen på. Der var ikke noget med at jeg fik det dårligt efter en Pilates time. Og efter et kort stykke tid  med ene underivisning i Pilates to  gange i ugen, kunne jeg mærke på min krop, at den blev stærkere. Jeg blev rigtig glad for min Pilates træning. Senere da jeg kom tilbage til Tønder igen, begyndet jeg selv at undervise i Pilates. Jeg blev meget glad for at undervise i Pilates og er det stadig. Det bliver aldrig kedeligt at undervise i Pilates, da der er så mange måde man variere det på.

Har du yderligere spørgsmål er du meget velkommen til at kontakte mig

Hanne Thomsen, Balancestep

Pilates hos Hanne er bare mega godt:
Musklerne bliver styrket, hvilket reducerer smerter i ryg og led og gør kroppen mere smidig. Desuden er det så hyggeligt at være sammen med andre glade mennesker, der elsker at bevæge sig til god musik. Og når så “arbejdet” er gjort findes der ikke noget bedre end at blive forkælet af Hanne med en hot stone massage eller japansk lifting ;o)

Anneli Lorenzen

PTI Europa A/S

Ved at bruge hjemmesiden accepterer du brugen af cookies mere information

Cookies er små tekstfiler, som kan bruges af websteder til at gøre en brugers oplevelse mere effektiv. Dataloven fastslår, at vi kan gemme cookies på din enhed, hvis de er nødvendige for at sikre funktionen på hjemmesiden. For alle andre typer cookies skal vi indhente dit samtykke. Dette websted bruger forskellige typer af cookies fra Google analytics. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter, betragtes dette som din accept.

Luk