Hvad er Pilates

Hos Balancestep bliver du undervist i Pilates af en professionel instruktør der har over 15 års erfaring med at undervise i Pilates. https://www.balancestep.dk/10-aars-jubilaeum/

I Pilates træner vi de indre muskler, især muskler i og mave og ryg.

Det du får ud af at træne Pilates er følgende:

  • Stærkere muskler, især mave og ryg muskler
  • Lindring af rygsmerter
  • Indre styrke og stabilitet
  • Forbedret krops-holdning
  • Forebyggelse af skader
  • Forbedret balance og koordination
  • Genoptræning efter skader og sygdom
  • Øget korpsbevisthed

Du bliver undervist i et lyst og venligt lokale Vi bruger forskellige redskaber som Foamroller, vægtbolde, flexbånd og håndklæder. Eller vi bruger kroppen alene. I Pilates kan vi udføre øvelserne individuelt, således at de passer både til dig der skal genoptrænes, til dig har begrænsninger og ikke kan lave alle Pilates øvelserne korrekte, eller til dig der vil vedligeholde kroppen. Trin for trin bliver øvelserne svære, afhængig af hvilket niveau du er på.

Der er små hold med 4-8 deltagere, så der er god personlig kontakt til underviseren, som vil rette dig, så de Pilates øvelsene du laver bliver gjort rigtig og du lære at blive mere kropsbevist.

På alle holdene starte vi med let opvarmning af kroppen, hvor vi ofte tager Faciastræk/bindevævsstræk med, derefter Pilates øvelser der ofte bliver varieret fra gang til gang og vi slutter altid af med afspænding og stræk af kroppen. Undervisningen strækker sig over 75 min. eller 60 min.

10 års jubilæum som udd. Pilates instruktør.

Individuel 1/1 eller duo 2/

Ved individuel træning tilrettelægger jeg undervisningen i samarbejde med dig, med eller uden brug af redskaber. Vi finder frem til at variere og afpasse øvelserne helt efter dine særlige behov og alt efter hvad dine mål er. Ved duo er I 2 der gerne vil undervises sammen, måske har I forskellige behov eller mål, men I vil stadig blive udfordret hver for sig , da øvelserne kan udføres efter hvilket niveau I er på.  Tidspunktet finder vi ved at kontakte mig. Pris pr gang ved 1/1 250 kr for 30 min. Duo 400 for 2 personer for 60 min.

Tilbud på individuel træning i august

Pilates træning er ikke noget man bare lige lærer derfor har jeg tilbud på individuel træning i august. Ved at bestille 2 lektioner får du den ene til halv pris-.. Har du ikke prøvet Pilates før eller du kender en der ville have godt af at prøve det, tilbyder jeg 2 x 30 min træning til 375 kr. Det at få Pilates enetime, hvor du har mig som din personlige træner giver noget helt andet end at være på hold. Du lærer grundprincipperne og vi tilrettelægger træningen efter det du har brug for. Jeg guider dig igennem øvelserne så du gør det korrekt og får fuld udbytte af det.. Individuelt er godt for begyndere men også for øvede som gerne vil rettes til eller vil have nye udfordringer med i øvelserne. Kender du allerede Pilates, kan du også dele med en der ikke har kendskab til Pilates.  Kontakt mig for at få en tid.

Vi træner Pilates hele året, men følger skolernes ferieplan.

Den nye holdplan er klar fra den 10. august. og frem til til og med den 9. oktober 2020. Kontakt mig for tilmelding på et hold.

Ryg -skulder-nakke hensyn træningshold. kl 10.00-11.15.

På dette hold er der fokus på at træne nakke, skulder og ryggen, . Har du problemer med ryggen, nakken eller en skulder der driller, vil det være en god ide at melde dig til dette hold. Det kan også combiners med individuel træning.

mandagen kl. 10.00-11.15 kom med på gratis intro hold den 10. august.  På holdtræning er prisen 94 kr pr gang for 75 min.. men du tilmelder dig et forløb med 8 gang træning . Kontakt mig for at for en uforpligtende snak om hvad du har brug for og hvad jeg kan gøre for dig.

Pilates for begyndere og let øveden mandag kl 15.45-17.00.

Pilates for begyndere og let øvede. Dette hold er for dig der ikke har kendskab til Pilates eller det er meget længe siden du har trænet sidst. Kom til gratis intro hold mandag den 10. august kl. 16.00

Mandag kl. 15.45 Pilates for begyndere og let øvede.

Pilates med Flow mandag. Kl. 17.00-18.15

Dette er et hold for øvede og vi laver øvelser som er mere krævende, vi går fra den ene øvelse til den anden, så der er flow i det og inden du ser dig om er tiden gået.

Mandag kl. 17.00-18.15.  Pris for 75 min. 94 kr. pr gang, men du tilmelder dig et forløb og betaler for et helt.

Pilates 3i1. onsdag kl. 8.30-9.45

Her får vi pulsen op til at starte med, laver Pilates øvelser for let øvede, der gerne vil udfordres og  vi afslutter med enkelte bækkenbunds øvelser og afspænding til sidst.

Onsdag kl. 8.30-9.45. Pris 94 kr. pr gang, men du tilmelder dig et førløb og betaler for hele forløbet eller måneds/kvartalsvis.

Pilates let onsdag. kl. 10.00-11.15

Pilates som alle kan være med til. Dette hold er lige som morgen holdet hvor vi også træner, puls, Pilate og bækkenbunden, men tager hensyn til hvad du kan være med til.

Onsdage kl. 10.00-11.15.  Pris for 75 min. 94 kr. pr gang,  men du til melder dig et forløb og betaler for et forløb.

Pilates for let øvede onsdag kl. 18.15-19.30

Let øvede og øvede.  På dette hold laver vi lette øvelse, men bygger på hele tiden så du bliver udfordret. For at deltage på dette hold skal du have  lidt kendskab til Pilates principperne eller det er længe siden du har trænet det sidst. Har du ingen kendskab kan du booke 1-2 gange individuelt Pilates for at få lært grundprincipperne i Pilates og bliver klar til at gå på holdet.

onsdag kl 18.15-19.30.  Pris for 75 min. 94 kr. pr. gang, men du tilmelder dig et forløb og betaler for hele forløbet eller måneds/kvartalsvis. ( Dette hold er fuld booket, men du kan altid komme på venteliste)

Er der ikke rigtig nogen af holdene der passer dig kan vi oprette et nyt hold hvis du kan samle bare 4-5 deltagere.

Min egen historie

Jeg begyndte selv at træne Pilates på grund af en svag ryg, som jeg havde fået efter et fald uheld i 1998. To brud på rygsøjlen og en lang sygdoms periode gjorde at min ryg blev meget svag. Jeg hørte om Pilates skulle være godt for ryggen. Jeg startede med at træne Pilates i Århus. Til at begynde med synes jeg,at det var noget svært, men også en rar måde at få rørt kroppen på. Der var ikke noget med at jeg fik det dårligt efter en Pilates time. Og efter et kort stykke tid  med ene underivisning i Pilates to  gange i ugen, kunne jeg mærke på min krop, at den blev stærkere. Jeg blev rigtig glad for min Pilates træning. Senere da jeg kom tilbage til Tønder igen, begyndte jeg selv at undervise i Pilates. Jeg blev meget glad for at undervise i Pilates og er det stadig. Det bliver aldrig kedeligt at undervise i Pilates, da der er så mange måde man variere det på.

Har du yderligere spørgsmål er du meget velkommen til at kontakte mig

Hanne Thomsen, Balancestep

Pilates hos Hanne er bare mega godt:
Musklerne bliver styrket, hvilket reducerer smerter i ryg og led og gør kroppen mere smidig. Desuden er det så hyggeligt at være sammen med andre glade mennesker, der elsker at bevæge sig til god musik. Og når så “arbejdet” er gjort findes der ikke noget bedre end at blive forkælet af Hanne med en hot stone massage eller japansk lifting ;o)

Anneli Lorenzen

PTI Europa A/S

Ved at bruge hjemmesiden accepterer du brugen af cookies mere information

Cookies er små tekstfiler, som kan bruges af websteder til at gøre en brugers oplevelse mere effektiv. Dataloven fastslår, at vi kan gemme cookies på din enhed, hvis de er nødvendige for at sikre funktionen på hjemmesiden. For alle andre typer cookies skal vi indhente dit samtykke. Dette websted bruger forskellige typer af cookies fra Google analytics. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter, betragtes dette som din accept.

Luk